poniedziałek, 20 lutego 2017

Placki z cukini


Chciałam się dzisiaj z wami podzielić rewelacyjnym pomysłem na placki z cukinii. Każdy z nas już pewnie spróbował tych placków. Myślę, że nie jest to egzotyczne danie, jednak wszyscy polecają podawanie ich ze śmietaną, albo jogurtem. I przyznam się, że ja również jadłam je w ten sposób do niedawna. Jak chciałam je urozmaicić, to do jogurtu dodawałam zmielone siemię lniane. Moim zdaniem jest to super danie, szczególnie na okres letni. Dzisiejszy przepis również jest fajny na lato, jednak to że podajemy go z hummusem sprawia, że jest to posiłek bardziej pożywny i wartościowy, idealnie pasujący na koniec zimy. Co najważniejsze, dodatek surówki ze szpinaku i mandarynek sprawi, że nasz obiad stanie się lekki i odświętny. Serdecznie polecam ten zestaw, szczególnie wszystkim wegetarianom, którzy czasami nie wiedzą jak włączyć rośliny strączkowe do codziennego menu.

Składniki

Placki (zob. tutaj)

Sałatka ze szpinaku (zob. tutaj)

Hummus z zielonego groszku

2 szklanki mrożonego groszku
1 łyżka tahini
sok z 1/2 cytryny
2 łyżki oliwy z oliwek
1 ząbek czosnku
sól, pieprz

Przepis na placki z cukinii znajdziecie tutaj. Przepis na sałatkę ze szpinaku znajdziecie tutaj. Hummus z zielonego groszku jest bardzo prosty w wykonaniu. Odmierzamy 2 szklanki mrożonego groszku i wsypujemy go do miski. Zalewamy groszek wrzącą wodą i odstawiamy na 15 minut. Odcedzamy groszek i przesypujemy do blendera. Dodajemy pozostałe składniki i miksujemy na gładką masę. Po usmażeniu placków, serwujemy je z hummusem groszkowym i sałatką ze szpinaku. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz