poniedziałek, 19 grudnia 2016

Boże Narodzenie



Wigilia zawsze zajmowała szczególne miejsce w moim sercu. Był to czas przygotowań, planów, przemyśleń i wspomnień, czas spędzony na łonie rodziny. Tak również będzie w tym roku. Moja sytuacja życiowa nie zmieniła się i wciąż wiąże się z podrożą na święta Bożego Narodzenia do Polski. Zawsze ten okres kojarzyłam z radosnym wydarzeniem i czułam z tego powodu ekscytację. Obecnie coraz częściej święta te kojarzą mi się z zadumą, refleksją, tęsknotą, oraz niemożliwością przechytrzenia czasu i zatrzymania go choć na chwilę.

Okres świat Bożego Narodzenia kojarzy się niektórym z tradycją pieczenia pierniczków. Moja bratanica piecze je każdego roku i za każdym razem rozpoczyna przygotowania do świąt wraz z nadejściem adwentu. Nie praktykowałam tego, więc nie wiem jak to jest zacząć przygotowania do tych szczególnych świąt tak wcześnie. Myślę jednak, że każdy z nas obojętnie, czy zaczyna święta od pieczenia pierniczków czy nie, myśli o nich już z rozpoczęciem grudnia. Ja w każdym razie tak, i każdego roku zastanawiam się, czy uda mi się wprowadzić jakieś nowe danie, taką niby wariację na tradycyjną potrawę. Musze się przyznać, że ciężko jest mi wymyślić coś nowego, bo tak właściwie lubię każde danie wigilijne i nie czuję aż tak przeogromnej potrzeby, żeby zmieniać jadłospis. W tym roku będzie tak samo, nie planuję wprowadzić niczego nowego i po raz kolejny skorzystam z moich tradycyjnych przepisów wigilijnych, które możecie znaleźć tutaj i tutaj.

Jest to szczególny okres. Przekonałam się o tym kiedy przeszłam na wegetarianizm. Nie było łatwo, ponieważ większość z mojego kręgu nie popiera mojej diety, więc przy stole nie ma jedności. Jednak w wigilię panuje harmonia, wszyscy jesteśmy w stanie cieszyć się tym szczególnym okresem i czuć jedność przy stole. Wspaniałe uczucie. I tak jak kiedyś wigilia kojarzyła mi się z postnym jedzeniem, tak teraz jest dla mnie ucztą. Jest to szczególny dzień, dzień świętowania, jak również radości i wdzięczności, że jeszcze raz możemy wspólnie w jedności i harmonii spędzić wspólnie czas.



Wszystkiego najlepszego z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia.

2 komentarze:

  1. Życzę Pani i Pani bliskim wspaniałych, pięknych świąt. Dziękuję za wszelkie cenne informacje, które zamieszcza Pani na swoim blogu oraz za cierpliwe odpowiedzi na wszelkie pytania. Niech świąteczny czas przyniesie dobro wszelakie a Nowy Rok rozsypie to, co najlepsze :-). Pozdrawiam ciepło
    Agnieszka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Agnieszko, zycze rowniez Pani i Pani bliskim wszystkiego co radosne, spokojne i wymarzone z okazji tych magicznych swiat jak rowniez z okazji Nowego Roku 2017 :)

      Usuń