poniedziałek, 13 marca 2017

Makowe racuchy na śniadanie



Nazwalam je racuchami na śniadanie, chociaż nie jestem zwolenniczką śniadania na słodko. Z jakiegoś powodu racuchy kojarzą się mi ze śniadaniem, a jem je po południu, albo wczesnym wieczorem. Śniadanie u mnie zawsze jest "wytrawne", a wieczorami mam ochotę na coś słodkiego. Ciekawe jak wy podchodzicie do śniadań. Czy zdarza się wam czasami mieć śniadanie na słodko?

W każdym razie dzisiejsze racuchy to wspaniały pomysł na przemycanie dodatkowych minerałów do posiłku. Dodanie łyżki maku, który jest bogaty w minerały, w sposób niezauważalny podnosi walory odżywcze naszego posiłku. Możemy go również dodać, gdy robimy naleśniki. Dzisiejszy przepis, to przepis na cytrynowe racuchy, ale możemy go zmienić i zrobić racuchy waniliowe, albo zastąpić cytrynę pomarańczą, uważam że takie również będą wspaniale. Nie dość, że racuchy są wyśmienite w smaku, to również są delikatne jak puch. Podane z cukrem pudrem naprawdę przypominają obłok, który rozpuszcza się w naszych ustach przy każdym kęsie. Serdecznie polecam.

Składniki

1 1/2 szklanki twarogu

5 jaj

1/4 szklanki mąki

1/4 szklanki mąki pełnoziarnistej

1/2 szklanki cukru

skórka z 1 cytryny

1 łyżka maku

zapach cytrynowy

szczypta soli

Wykonanie

Za każdym razem gdy używam skórki z cytryny, albo pomarańczy, myję je w wodzie z octem, potem wodzie z sodą oczyszczoną i na koniec w zwykłej wodzie. Chcę się zwyczajnie upewnić, że skórka będzie w miarę czysta. Do miski wrzucamy twaróg, cukier i żółtka. Białka ubijamy na puszystą pianę i odstawiamy. Mikserem mieszamy twaróg z cukrem, skórką cytrynową i żółtkami. Następnie dodajemy dwie mąki, mak, zapach cytrynowy i mieszamy. Na koniec delikatnie wymieszać masę z białkami ubitymi na sztywno. Smażymy od razu. Ja robiłam racuszki z 2-3 łyżek masy. Smażą się błyskawicznie, więc należy pilnować, żeby nie przypalić. Z takiej ilości wyszło ok. 25 racuszków. Ponieważ nie miałam pod ręką świeżo ugotowanych malin, które według mnie w sposób perfekcyjny pasowałyby do moich racuchów, zjadłam je zwyczajnie z cukrem pudrem. Jeśli macie taki dżem pod ręką, to gorąco polecam.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. aż się głodna zrobiłam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Racuchy i mak o takim połączeniu jeszcze nie słyszałam😏 Wyglądają przepysznie😍

    OdpowiedzUsuń