wtorek, 28 marca 2017

Zielony lunch z bobu, groszku i karczochów



 

Od jakiegoś czasu chodzi za mną zielony kolor. Moje posiłki zmieniły kolor, dużo w nich białego i zielonego. Myślę że to wina wiosny. A dzisiaj chcę się z wami podzielić przepisem który powstał na skutek mojej obecnej obsesji z zielonym kolorem. Jest to danie wegetariańskie z zielonymi roślinami strączkowymi. Rewelacyjne w tym przepisie jest to że używamy mrożonego bobu, groszku i fasolki szparagowej. Tak więc wykonanie jest wprost błyskawiczne i zajmie ok 15 minut.
 
Składniki

 


· 1/2 kubka bobu
· 1/2 kubka groszku
· 1/2 kubka fasolki
· 7 karczochów
· Sok z ½ pomarańczy
· 1/2 cukinii
· 1 ząbek czosnku
· Oliwa z oliwek
· Sól, pieprz

 

 

 

 
Wartości odżywcze

 

 
Witamina E            32%
Witamina A            53%
Witamina B1          34%
Witamina B2          32%
Witamina B3          20%
Witamina B5          10%
Witamina B6          27%
Witamina B12          0%
Kwas foliowy          92%
Witamina C          100%
Ca                         12%
Mg                        
32%
Fe                         23%
Zn                         15%
P                           31%
Błonnik                  75%
Białk                      
31%
Tłuszcze                 60%
 

 

 

       Wykonanie

 


  • Ugotuj bób i fasolkę w gotującej się wodzie przez 10 minut
  • Na 2 minuty przed końcem dodaj mrożony groszek i gotuj do końca
  • Odcedzić i odstawić
  • Starkować cukinię
  • Na patelni podsmażyć czosnek przez 1 minutę, następnie dodać cukinię i smażyć nastepną minutę.
  • Dodać pokrojone karczochy i sok z pomarańczy, wymieszać.
  • Podawać z chlebem albo grzankami. Ja zrobiłam grzanki z masłem czosnkowo-bazyliowym i posypałam serem.
  • Smacznego!

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz